Поиск

5 ВИННИХ ТРЕНДІВ, ЯКІ ВАРТО ЧЕКАТИ В УКРАЇНІ

Пост обновлен 26 окт. 2018 г.

Обережно, деякі винні тренди можуть здатися вам занадто сміливими! Але ми до них все одно йдемо (або вже майже дійшли). Пручатися безглуздо.

Instagram-вино

Раніше на етикетках вина прагнули намалювати шато — це вселяє довіру. Тепер все частіше етикетки малюють імениті художники та дизайнери — яскраві, помітні, іноді навіть непристойні.


Уперше я помітив цей тренд на винній виставці у 2016. Ти йдеш нескінченними рядами нескінченних стендів (кілька величезних павільйонів!) — і око замилюється. Пізніше починаєш помічати вино, на якому намальовано щось яскраве і незвичайне: «О, крута етикетка».


Думаю, так само себе почуває покупець, коли потрапляє у винний магазин. Наприклад, у WINETIME: дві тисячі пляшок вина! Десятки регіонів, сотні сортів, про деякі ти навіть не чув. Що вибрати?


Найчастіше за все яскраві етикетки — це Іспанія і Новий світ. США — взагалі країна, в якій продається найбільше вина у світі. І найбільше вина продає американська компанія E&J Gallo Barefoot. У них на логотипі намальований не виноград і не шато, а відбиток босої ступні яскравого кольору на білому фоні.


Чи варто підозрювати, що вино з яскравою етикеткою виявиться «не дуже», тому що все пішло у креатив? Ні, яскрава етикетка означає тільки одне: виробник дуже хотів, щоб ви звернули увагу на його вино. Так що треба скуштувати.


До речі, вина з незвичайними етикетками зручні: якщо не пам'ятаєш назву, можеш запитати вино зі скелетом, з китом або з обличчям старого. А ще вони привабливі: фото для інстаграму ж усім потрібні?

Натюр

Всі прагнуть натуральності: органічне молоко, хліб на живій заквасці, крафт і натюр. Вино теж у тренді. Багато виноробів (хто в силу своєї філософії, хто з маркетингових міркувань) відмовилися від пестицидів, гербіцидів та інших хімічних складників.


А ще знизили рівень сірки (її додають в усі вина для кращого зберігання). Подейкують, від сірки болить голова. Так, дійсно, є люди (менше ніж 1%) з алергією на сірку. У решти потрібно запитати, чи їдять вони картоплю фрі, сухофрукти та джем, в яких кількість сірки у рази вище, ніж у вині. Прямо бачу змучених людей, які не їдять картоплю фрі у McDonald's: «Від неї голова болить».


Один із проявів «крайнощів» натурю — популярна зараз біодинаміка. Це складна наука, але якщо коротко і зрозуміло, то біодинаміка означає «життєва сила». Її винороби всіляко активізують різними (іноді дивними способами): закопують у виноградники роги, продукти життєдіяльності тварин, орієнтуються на місячний календар, енергію космосу і тд. Хімії не використовують зовсім, рівень сірки ще нижче, ніж в органіки.


У біодинаміки багато фанів і супротивників. Її обожнюють і висміюють. Однак, при суворому дотриманні правил біодинаміки виходять хороші, а іноді — видатні вина. А ми, як завжди, за дегустацію.

Вино з тетра паку не соромно

Скляна пляшка 0,75 — вже не єдиний вірний вибір. В Європі вже «не соромно» пити вино з металевих банок, тетра паків або бег ін боксів. У Франції продажі вина в нетрадиційних пляшках збільшилися на чверть.


Раніше ми боялися вин під металевою закруткою або силіконовою пробкою. Мовляв, це підробка або низькоякісне вино. Тепер порозумнішали та знаємо, що натуральна пробка — це данина традиції, але вона може коштувати дорожче самого вина в пляшці. Безглузда витрата. Схожа ситуація і зі скляною пляшкою. Бюджетному вину — все це ні до чого.


Наступного разу, коли поїдете на пікнік або в Затоку, де не буде правильних келихів, високої кухні й відповідної компанії поціновувачів, беріть вино в «пакеті».


Везти / нести зручніше: замість 4 скляних пляшок, 1 практично невагомий пакет. І збережете близько 35% грошей: пляшка мерло від Castelnuovo (750 мл) коштує 149 грн, а бег ін бокс того ж вина (3 л) - 437 грн. Витратите «зайві гроші» на сир або хамон.

Божоле НЕ нуво

Бургундські вина — це в першу чергу шаблі та Cot d'Or: майже міфічні за вартістю вина, які можуть коштувати сотні доларів. Деякі рідкісні пляшки продаються на аукціонах дорожче картин і спорт карів. Всі вина Бургундії до 500 грн — нудні й рідко бувають цікавими.


Але раз на рік, в четвертий тиждень листопада, на сумнівне свято всі згадують про божоле нуво (яке теж з Бургундії). Молоде вино — цукерка з яскравим ароматом банана і жуйки, яке п'ємо тільки на честь свята (довше не живе).


Але є інша сторона божоле — не нуво, а «крю» (божоле мулін а ван, божоле бруї, божоле фльорі, божоле сен-амур і тд). Критики називають ці вина найбільш недооціненими. Божоле (не нуво) вабить через 2 причини: одне з кращих в категорії «ціна-якість» у Франції (коштує від 300 грн), дуже гастрономічне (добре поєднується з різною їжею).


Нестандартні сорти

Головний тренд останніх 10 років у споживанні — менше, але краще. Кількість випитого знижується, а вартість підвищується. Тобто люди почали розбиратися, цінувати краще і пити його рідше (звичайно ж, завжди були та будуть ті, хто пив дорожче просто так).


Це помітно відбилося на посадках винограду. У 90-му році топ 5 був такий: айрен, гарнача, ркацителі, султанія, требіяно. Через 20 років: каберне, мерло, айрен, темпранільо, шардоне.


Здавалося б, ось вам щастя: технології, прогрес, розвиток — хорошого вина стало більше. Але люди подорожують, читають літературу, ходять на дегустації й поступово, як і в музиці або кіно, їм набридає одноманітність. Вони шукають чогось нового, чим можна здивувати друзів: незвичайні сорти, незвичайні поєднання з їжею.


Доступ до інформації, а головне — до великого асортименту винних магазинів, дозволяє людям куштувати та шукати щось нове. Наприклад, у WINETIME є три «непопсових» зірки: сорти грюнер, вранац, чарелло.


Грюнер вельтлінер — навіть звучить кумедно. Його вибирають ті, хто любить совіньон блан і рислінг, але втомився від їх наполегливості.


Вранац — чорногорська зірка, в яку ніхто не вірив. Його ніхто ніколи б не купив, якби не рекомендації сомельє (потім неможливо зупинитися).


Чарелло — іспанський сорт, з якого роблять каву (ігристе). Але виробник Recaredo вірить у нього, як в зірку національного масштабу і робить тихе сухе вино.


До речі, це вино Miranius об'єднує відразу 4 тренди: біодинаміка, етикетка, незвичайний сорт і полегшена пляшка, на яку витрачається менше енергії при виробництві та транспортуванні. Вуаля!

© 2018 Червоним по білому

  • Black Facebook Icon
  • YouTube - черный круг